Tobias Frey

Tobias Frey, MA

Assistent / Research and Teaching Assistant

Phone: +41 44 634 46 99

Room number: AND 3.34

t.frey@ikmz.uzh.ch

Tobias Frey is a Research and Teaching Associate in the Media Use and Effects Division at the Institute of Mass Communication and Media Research (IKMZ), University of Zurich since February 2017. He holds an M.A. in communication science from the University of Zurich where he studied communication science, sociology and psychology.

Curriculum Vitae

2017-today                                                           Teaching and Research Associate at the University of Zurich (Switzerland)
2014 Master Degree in Media and Communication Research, Sociology and Psychology from the University of Zurich (Switzerland)

 

Teaching and Research Interests

Social media
Social influence and social norms
Risk behavior among adolescents

Publications

Geber, S., Frey, T., & Friemel, T. N. (2021). Social media use in the context of drinking onset: The mutual influences of social media effects and selectivity. Journal of Health Communication, 26(8), 566-575. https://doi.org/10.1080/10810730.2021.1980636

Friemel, T. N., Frey, T., & Seifert, A. (2021). Multidimensional Digital Inequalities. Theoretical Framework, Empirical Investigation, and Policy Implications of Digital Inequalities among Older Adults. Weizenbaum Journal of the Digital Society, 1(1), 1–24. https://doi.org/10.34669/wi.wjds/1.1.3

Frey, T. & Friemel, T. N. (2021). Tabakkonsum on- und offline: Der Einfluss der Instagram- und Snapchat-Nutzung auf normative Vorstellungen und das Konsumverhalten unter Jugendlichen. In F. Sukalla & C. Voigt (Hrsg.), Risiken und Potenziale in der Gesundheitskommunikation. Beiträge zur Jahrestagung der DGPuK-Fachgruppe Gesundheitskommunikation 2020 (S. 79-88). Leipzig: Deutsche Gesellschaft für Publizistik- und Kommunikationswissenschaft e.V. pdf

Friemel T. N., & Frey T. (2019). Kommunikationskampagnen zur Gesundheitsförderung und Prävention. In: C. Rossmann & M. Hastall (Hrsg.), Handbuch der Gesundheitskommunikation. Kommunikationswissenschaftliche Perspektiven. Springer Reference Sozialwissenschaften (S. 399-410). Wiesbaden: Springer VS. pdf

Frey T., Friemel T. N. & Fretwurst B. (2018). Situationsanalyse als Grundlage für eine Kampagne zum Thema Organspende. In P. Stehr, D. Heinemeier & C. Rossmann (Hrsg.), Evidenzbasierte | evidenzinformierte Gesundheitskommunikation (S. 113-123). Baden-Baden: Nomos. pdf

Friemel T. N. & Frey T. (2018). Evidenzbasierte Kommunikationskampagnen: Organisationsstrukturen und Prozesse. In P. Stehr, D. Heinemeier & C. Rossmann (Hrsg.), Evidenzbasierte | evidenzinformierte Gesundheitskommunikation (S. 87-98). Baden-Baden: Nomos. pdf

Friemel T. N., & Frey T. (2017). Kommunikationskampagnen zur Gesundheitsförderung und Prävention. In: C. Rossmann & M. Hastall (Hrsg.), Handbuch der Gesundheitskommunikation. Kommunikationswissenschaftliche Perspektiven. Springer Reference Sozialwissenschaften. Springer VS, Wiesbaden. pdf