Lara Kobilke

Lara Kobilke, MA

Assistentin / Research and Teaching Assistant

Tel.: +41 44 635 20 33

Raumbezeichnung: AND 3.61

l.kobilke@ikmz.uzh.ch

PUBLIKATIONEN

Aufsätze in peer-reviewed Journals

Leiner, D. J., Kobilke, L., Rueß, C., & Brosius, H.‑B. (2018). Functional domains of social media platforms: Structuring the uses of Facebook to better understand its gratifications. Computers in Human Behavior, 83, 194–203. https://doi.org/10.1016/j.chb.2018.01.042

Wisssenschaftliche Vorträge

Markiewitz, A., & Kobilke, L. (2019, July). The Momo Challenge: A Mixed-Method Approach on How Suicidal Games on YouTube May Cause Harm to Adolescents. Annual Conference of the International Association for Media and Communication Research (IAMCR), Madrid, Spain.

Kobilke, L. (2019, May). Towards a Model of Lexical Diffusion in Social Media Networks: A Case Study of the Dissemination of the Term “Lying Press” in Germany. 69th Annual Conference of the International Communication Association (ICA), Washington, DC, USA.

Kobilke, L. (2018, November). Der Kontakt mit gegenteiligen Meinungen in Sozialen Medien: Effekte auf die politische (Online-)Partizipation. NapoKo-Kolloquium 18, Mainz, Germany.

Leiner, D. J., Kobilke, L., Rueß, C., & Brosius, H.‑B. (2017, May). Patterns Behind Social Media Usage: Comprehending Facebook as a Set of Features to Separate its Functional Domains. 67th Annual Conference of the International Communication Association (ICA), San Diego, CA, USA.

Kobilke, L., & Baugut, P. (2015, July). Mediatization of Politics from a Psychological Point of View. Exploring Media Effects on Scandalized Politicians in a Qualitative Analysis of Two German Cases. Annual Conference of the International Association for Media and Communication Research (IAMCR), Montreal, Canada.

WORKSHOPS

Workshops in der Schülerbildung

Deine Stimme zählt. Politik und Engagement im Viertel. Auseinandersetzung mit persönlichen Stärken & Schwächen und Aufforderung zur (gesellschaftlichen) Einmischung & Teilhabe. Mit Pfaff-Rüdiger, S. 
Zweitägiger Workshop für Realschüler*innen der 7. Klasse. Gefördert durch das Pädagogische Institut – Zentrum für Kommunales Bildungsmanagement des Referats für Bildung und Sport der Landeshauptstadt München, 2019, July.

Mittendrin statt nur dabei! Medienworkshop mit Actionbound zur Partizipation in der Kommunalpolitik. Mit Pfaff-Rüdiger, S.
Fünftägiger Workshop für Gymnasialschüler*innen der 10. Klasse. Gefördert durch das Pädagogische Institut – Zentrum für Kommunales Bildungsmanagement des Referats für Bildung und Sport der Landeshauptstadt München, 2018, November.

Populismus. Erkennen | Verstehen | Einordnen | Reagieren. Mit Schmidt, K.
Eintägiger Workshop für Gymnasialschüler*innen der 10. Klasse. Gefördert durch die Hanns-Seidel-Stiftung (HSS), 2018, July.